vrijdag 3 oktober 2008

Opnieuw naar Suriname

Afgelopen dinsdag heb ik een visum voor Suriname gehaald. Volgende week woensdag, 8 oktober vertrek ik opnieuw naar Suriname. En ook nu is het belangrijkste doel van het bezoek het Vincentius Ziekenhuis in Paramaribo. In juli 2005 ben ik daar geweest en heb toen een kleine bijdrage geleverd aan de toekomst plannen met het ziekenhuis gebouw. In de afgelopen jaren zijn de ideeën verder besproken en ook keuzen gemaakt. Het oudste deel van het gebouw is monument geworden en moet worden opgeknapt. De betonschade moet dus worden herstel en financiële middelen lijken nu binnen 'handbereik'. Mooi toch!

Dit keer ga ik samen met een betonexpert (Kees Vermeulen van de Balm) een weekje opstap. Afgelopen maandag hebben we de reisplannen besproken. Wij hebben er veel zin in. We willen ons laten verrassen door de omstandigheden. We zien wel wat op ons afkomt en gaan onze kennis en ervaring delen. We willen meer zicht krijgen op de lokale omstandigheden en de haalbaarheid van de plannen bezien. Ook het masterplan voor de toekomst van het ziekenhuis willen we graag een impuls geven.

In deze weblog ga ik jullie op de hoogte houden. Van mijn belevenissen! Lees je de dagelijkse berichten mee?

Geen opmerkingen: