zaterdag 26 oktober 2013

Morgenavond vertrek naar Ethiopie

Morgenavond vertrek ik van Schiphol naar Afrika. Een directe vlucht naar Nairobi en daarna een overstap op een vliegtuig naar Addis Ababa (EthiopiĆ«).  Het is een missie met verschillende doelstellingen. Het hoofddoel is de verkenning van een 'twin-relatie' tussen een Nederlands ziekenhuis met lokale klinieken van Mary Joy. Samen met Jeannette van Capelleveen (klinisch verloskundige, Flevoziekenhuis) ga ik dit onderzoeken en een verder voorstel uitwerken. Daarnaast ga ik een onderzoek doen naar  de mogelijkheid tot het organiseren van leadership exchange reizen in samenwerken met een aantal gezondheidszorginstellingen in EthiopiĆ«. En als derde de haalbaarheid onderzoeken voor de opzet van trainingsprogramma's met werkgarantie voor jongeren in bijvoorbeeld de gezondheidszorg en/of bouw. Vanuit bijvoorbeeld een uitzendbureau. Kortom, het wordt opnieuw een inspirerende missie met een vol programma.
In de agenda staan afspraken in de klinieken, bij Nederlanders in Debre Zeit, op het ministerie van gezondheidszorg, bij de Nederlandse Ambassade, etc. We krijgen het druk, maar zullen ook zeker de
tijd nemen ervan te genieten. Jeannette en ik hebben elkaar tweemaal ontmoet en gaan voor deze missie samen voor Moving Management Foundation op stap. Ik heb er zin in!
De komende weken wil ik mijn weblog weer (bijna) dagelijks bijhouden. Volg je mij? Geef gerust feedback en reacties!

1 opmerking:

Hannah Verweij zei

Dag Jan, Klinkt goed deze plannen.
wens jullie veel wijsheid en zegen in dit avontuur. groetjes uit Amersfoort