zondag 27 oktober 2013

Vertrek met Kenya Airlines

Vanavond vertrekt mijn vliegtuig om 20.40 uur en dus word ik om 17.40 uur op Schiphol verwacht. Met de auto een reisje van ruim 1 uur en met de trein ….. iets langer. Het blijkt dat het spoor overal ‘opgebroken’ is. Aanvankelijk gaf mijn app het advies om over ’s Hertogenbosch en later zelfs Breda te reizen. Naar Schiphol? Om 15.25 uur sta ik op Elst-Centraal en blijken alle treinen veel (> 10 minuten) vertraging te hebben. Ik gok erop om toch maar de gebruikelijke route via Arnhem te nemen en de keuze te maken om tussen Driebergen – Utrecht een bus te nemen. Op dat stuk rijden namelijk helemaal geen treinen. Op Utrecht-Centraal kan ik op de valreep in de trein naar Schiphol komen, wachttijd 0,0000 seconden en we rijden. Om 17.46 uur komt mijn trein op Schiphol-NS aan. Even doorlopen naar vertrekhal 2 en ik ontmoet mijn reisgenoot Jeannette van Capelleveen. Zij wordt weggebracht door haar echtgenoot Bram, die ik dus ook nog even ontmoet.

Thuis was ik al ingecheckt en door de invoering van een nieuw inchecksysteem moeten we dit keer onze koffers toch persoonlijk afgeven. Geen probleem als ze er in Addis maar uitkomen. Nog even wat eten en ruim op tijd sta ik bij de gate. Het vliegtuig staat op bijna klaar en al geruime tijd voor vertrek start het boarden. Ondanks de vroege instap vertrekken we niet op tijd. Maar dat gaan we vast inhalen, het stormt dus we kunnen ‘snel’ vliegen. Of is er tegenwind als we naar Afrika vliegen? Slapen zal wel niet meevallen, in dit vliegtuig is geen aantrekkelijk bed.

Geen opmerkingen: