donderdag 6 maart 2014

Bezoek aan Rustenburg

Mijn smartphone heeft wat problemen. De oplaadactie is mislukt en mijn toestel is leeg. En dat betekent dat ook de wekker niet afloopt. Om 8.30 uur schrik ik wakker. Want om 9.00 uur zouden we vertrekken. Een quick-douche, englisch breakfast very fast en vervolgens snel vertrekken. Mijn collega Jeroen staat ook al klaar en een TomTom wijst ons de weg.

We gaan naar West Sommerset   op zoek naar een kliniek 'Rustenburg'. Er is een stevig programma voor ons opgesteld. We ontmoeten het behandelteam, doen mee aan een lecture, bekijken de locatie, hebben een gesprek met de facilitair manager, etc. etc. Het zijn waardevolle gesprekken en we komen onder de indruk van het werk dat er gedaan wordt. We krijgen inzicht in de visie, de aanpak en het succes dat wordt behaald. Het wordt duidelijk wat de meerwaarde is van de kliniek en krijgen inzicht in de afwegingen om dat in Zuid Afrika te doen. Het bezoek is daardoor zeer waardevol en we worden steeds enthousiaster over wat we horen, zien en meemaken. Het is goed! Deze weblog is niet de plaats om de ervaringen verder te delen. Maar als je meer wilt weten moet je me dit nog eens persoonlijk vragen. Ik kan je het (nu) uitleggen.
Rond 17.00 uur zijn we terug in het hotel. Ik trek m'n korte broek aan want het is volop zomer. We nemen een drankje en gaan Stellenbosch in. Het vinden van een restaurant is een eenvoudige opgave en we genieten van ons eten, een (Zuid Afrikaans) wijntje, het gesprek met de serveerster (student op de Stellenbosch University), etc. etc. En we eindigen de dag op de veranda van ons hotel. Heerlijk, met wat krekels op de achtergrond, wat lavendel die geurt en … vul zelf maar aan.

1 opmerking:

Anoniem zei

Dat wijntje is toch wel misplaatst , je heb het hierover een kliniek waar mensen om leren gaan met hun ziekte