maandag 20 april 2015

Van Lalibela naar Addis Ababa

Vannacht ging het een beetje anders dan gewenst. Jan's lichaam heeft een opschoningsactie ondernomen en is van boven en beneden leeggelopen. Een goede reinigingsactie die wel wat energie kost en het is belangrijk om voldoende vocht binnen te krijgen. Dus volop aan de slag om in kleine beetjes voldoende vocht binnen te krijgen.

Vandaag staat een verplaatsing op de agenda. We gaan met het vliegtuig van Lalibela naar Addis Abeba. Om 9.30 uur worden we opgehaald in het hotel. Het ritje naar het vliegveld is een tochtje van een halfuurtje. Niet ver maar wel heel veel hobbels in de weg en flink losgeschud komen we op het vliegveld van Lalibela aan. Het is een klein vliegveldje, één startbaan, één incheckbalie, een verlaten restaurant en drie controles. We doen de plichtplegingen om te vertrekken en vervolgens is het wachten. Geheel op tijd landt er een toestel, de enige die er is. En met dat toestel vertrekken we geheel volgens planning. Er is een tussenlanding in Gondar en rond 14.00 uur komen we aan in Addis. We lopen langs de Ebola-scan, geen reactie, dus we zijn nog gezond. Nog even wachten op de koffers en ook de airporttransfer naar het hotel staat klaar. Mooi geregeld.

Het leek ons goed om het juiste food in te slaan. Bananen, appelsap en wat yoghurtbekertjes. Een wandeling van een kwartiertje brengt me in een supermarkt. Een van de medewerkers wil mijn boodschappenmandje dragen, maar dat lijkt me geen goed plan. In een supermarkt wil ik zelfbediening en rustig uitzoeken wat ik wil hebben. Dit lukt en bij de kassa vereffen ik de rekening. Harm is nog op de hotelkamer en het doet me goed om de food te nuttigen. We doen nog wat telefoontjes voor morgen en regelen enkele facilitaire zaken.

We hebben niet heel veel honger, maar gaan toch maar wat eten in ons hotel. Al vroeg zijn we terug op de kamer en we besluiten een lange nachtrust te nemen en zo wat energie op te bouwen voor de komende dagen en de afspraken die nog gaan komen.

Geen opmerkingen: