zondag 9 maart 2014

Opnieuw op safari, nu de ochtendversie

Gisterenavond lekker gegeten, maar ….. er was ook iets verkeerds. 's Nachts is mijn maag wat gaan draaien en de nachtrust was niet wat ik bedoelde. Of het was iets met water of het waren de garnalen, maar oké was het niet. En dus heb ik weinig geslapen. In die korte nacht liep mijn wekker af om 5.35 uur. Want om 6.00 uur staat de koffie klaar en om 6.30 uur vertrekken we voor een ochtend 'game drive'. Bij het kampvuur is de koffie en dat gaat er best in.



Vervolgens in de terreinwagen en op naar de natuur. Het wordt weer een geweldige rit. Met dit keer een prachtig opkomende zon, buffels, neushoorns, steenbokjes, giraffen (prachtige beesten!) en ook de olifant komt dit keer langs. Voor de big-5 missen we het luipaard en dat is ook een beest wat lastig te spotten is. Vaak ligt hij in bomen en het is even zoeken om een exemplaar te vinden. Tot circa 9.00 uur rijden we door de natuur en zo 's morgens vroeg is het best koud. De trui komt goed van pas en ook de dekens uit de safari auto.
Als we terug bij het hotel komen staat het ontbijt klaar. Met dit ontbijt sterken we wat aan en vervolgens gaan we terug richting Stellenbosch. Dit is een rit van circa 3 uur door (1e deel) een heel ruw berggebied en door (2e deel) een wijnbouwgebied. Rond het middaguur zijn we terug op ons 'honk'.  Afgelopen nacht had ik slecht geslapen en we waren vroeg op. Dus ik heb eerst even een uitgebreid tukje gedaan. Om vervolgens aan het einde van de middag op het terras wat appelsap te drinken. Vanavond staat er struisvogelbiefstuk op het menu. Een menu dat me redelijk smaakt omdat ik nog moet bijkomen van het 'verkeerde eten' van gisteren. En uiteraard sluit ik de dag weer af met het bijwerken van de weblog. Het dagelijkse klusje als ik op stap ben zonder Betty.


Geen opmerkingen: