zondag 22 september 2019

Een 2e familie bezoek

In alle rust word ik wakker. Vandaag is het zondag en ga ik andere, schoonfamilie bezoeken. Een tante van Betty is in de jaren '60 naar Canada vertrokken en heeft daar haar weg gevonden. Zij en haar kinderen zijn inmiddels uitgezworven en een nicht woont nu in Cambridge (Ontario). Een bezoek aan dit gezin is vandaag de hoofdmaaltijd. Maar eerst maar een ontbijtje bij het naast het motel gelegen restaurant. Prima eitje en de koffie is ook vrij belangrijk voor mij.

Na het ontbijt maar eerst eens de buurt wat verkennen en wat geocaching doen. Op een begraafplaats vind ik een mooi verstopte maar natte cache. Een geschreven log is daarmee niet mogelijk, dus ik neem maar een fototje die ik opneem in de log. Overigens een bijzondere begraafplaats, maar wel met hele brede wandelpaden. Gedurende mijn bezoek leer ik waarom ...., uiteraard willen Canadezen de auto tot bijna het gaf rijden. Je zou eens  moeten lopen ...? Een tweede cache vind ik in een minibliotheek. Zoeken, zoeken in de boeken, maar de cache blijkt elders in het huisje verstopt. Erg leuk.

Terug in het hotel ga ik de dienst in de Koepelkerk (kerkdienst gemist) beluisteren. Daarmee wordt het zondagse gevoel toch nog een beetje versterkt. En ondertussen beluister ik de preek waar we binnenkort een creatieve sessie mee gaan doen. Betty en ik hebben iets leuks voor de verwerking bedacht en gaan daar samen met wat mensen uit de wijk mee aan de slag. Word je daar al een beetje nieuwsgierig over? Ik zal verklappen dat je er mee kunt spelen.

In de middag vertrek ik naar Cambridge, het is een ritje van circa 45 minuten. En autorijden is best leuk, zeker met een auto die bijna automatisch rijdt. Ik leer het systeem steeds beter kennen en het is wel aangenaam.Je kunt extra van de omgeving genieten omdat de auto wel binnen de lijntjes blijft rijden en ook niet op de voorganger botst. Het bezoek aan de familie is erg leuk. Het is familie die ik nauwelijks ken maar we hebben wel een goed gesprek. Een familie band die bindt en een mooie gedachtenwisseling over de leefomstandigheden in Nederland versus Canada. Wat zijn verschillen en wat zijn overeenkomsten. Voor mij is het helder dat ik erg gelukkig ben om in Nederland te wonen en te leven. Waarschijnlijk ben ik daarmee ook een echte Nederlander. Hoewel ik wel van de uitwisseling kan genieten en me laat inspireren door de omstandigheden in Canada. Iets voor het donker wordt vertrek ik weer. Onderweg nog even wat drinken inslaan voor de avond en dan terug naar mijn motelkamer. Ruim op tijd voordat de dag om is ben ik terug.

Geen opmerkingen: