woensdag 15 oktober 2008

De laatste dag in Suriname

Vandaag is het de laatste (twee)dag van de trip. Het wordt een heeellleee lang dag of een kort nachtje. Vanavond vertrekt mijn vliegtuig en morgenvroeg sta ik op Schiphol. Het wordt een dag met 2 x 24 uur minus 5 uur tijdszone verschil. En een prima bed in de WBC (World Business Class).

Ik sta vroeg op. Ik wil nog even genieten van de ochtend aan de Suriname rivier. Het is er prachtig, mooie palmen, blauw luchtje, lekker? warm en dus een goed ontwaken. Enerzijds is er rust en anderzijds is er het standaard Surinaamse geluid. De zoemende airco's. Je hoort zo overal, binnen en buiten. Behalve in de bush, daar is geen stroom.

In de ochtend duik ik het Surinaamse marktleven in. Van alles wordt verkocht, het is een drukte van belang. Groenten zoals hele lange sperciebonen en verschillende bonen en wortels. Via zo uit de rivier en de oceaan en levende krabben. Prachtige paarse, sommige slaan op de vlucht en kun je elders op de markt weer terug vinden. Warm is het wel, bezweet kom ik terug in het hotel. Een wasbeurt, schone kleren, alles in de koffer (op de mannen manier, je weet wel!) en nog even deze weblog bijwerken. Daarna uitchecken en de reis. Morgen ga ik een laatste weblog over deze reis schrijven. Lees je die morgen ook weer?

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Voor een adviseur schrijf je nog leuke teksten ook. en dus: ja morgen lees ik weer. Ben benieuwd of je dan al geland bent. Johan

Anoniem zei

heey, ik spreek je morgen liever in het echt dan een weblog te gaan lezen, maar vooruit.....
goeie reis en tot morgen!!
liefs, betty